Jak plánovat ? Jak často cvičit ? Aneb fitness deník.

28. března 2015 v 11:16 | *Jenny |  Fitness Diary
Vítám vás u Prvního článku na tomto blogu ! *Aye ! *
Jelikož na můj ask.fm píšete celkem často otázky, ohledně plánování, rozhodla jsem se vám napsat první článek na toto téma. Samozřejmě se jedná o plánovaní cvičení. A tímto se tedy dostávám k fitness deníku !

Co všechno budeme k takovému fitness deníku potřebovat ?
  1. Diář - Asi ta nejdůležitější část, dnes seženete i za 40 ,- už moc hezké, já využívám z Elle. Ale pozor není to nutnost ! Můžete si psát i na obyčejné papíry a ty si pak zakládat.
  2. Zvýrazňovače - Pro lepší přehlednost si jednotlivé aktivity vyznáčíme různými barvami. (př. běh - zeleně, leg day - modře, tancování - oranžově, plavání - žlutě)
  3. Čas - asi nepotřebuje komentář. :)
  4. Rozvrh - Musíte vědět, kdy vám končí škola, jak dlouho vám cca aktivita bude trvat, doprava, atd. :)
Kdy je co nejlepší ?
Nesmíme zapomenout, že vše se řídí podle toho, jestli to naše tělo dává. Několikrát se mi stalo, že jsem toho naplánovala příliž a pak nemohla třeba další čtyři dny cvičit, a to určitě nechcete, takže důležité je se nepřemáhat.
Běhání - Neběhejte víckrát než 5x týdně. Nohy potřebují odpočinek a někdy musí růst svalová hmota a to se během tréninku neděje, ale až den po.
Cardio trénink - Cardio tréninky doporučuji 3-4x týdně, a to většinou po posilování a jen na 25-35 minut.
Posilování - Toto je individuální, ale začátečníkům bohatě stačí 2x týdně, já chodím 3x. A je dobré si tréninky rozdělit minimálně na horní a dolní část těla, nebo poté rozdělit trénink podle dvalových partií.
Plavání - Ideální je 2x- 3x týdně, jelikož plavání je opravdu jeden z mála, bůh ví jestli ne jediný, sport, kde opravdu zpevníte celé tělo. Já bohužel chodím jen 1x - 2x týdně. (Vždy 6x do měsíce)
Protahování - Nyní myslím protahování, kdy se chcete naučit například provaz nebo škorpiona. Tomu většinou dávám tak 20 minut 3-4x týdně.
Pokud si nevíte rady s dalšími aktivitami, napište je do komentáře.
A v kolik mám cvičit a jak dlouho ?
V kolik ? To je jen na vás, ale tak do té 2O. hodiny. Výjimečně můžete i déle.
Jak dlouho ? Záleží na aktivitě, vaší vytrvalosti. Můžu vám jen čas doporučit.

Běh - 30 - 90 minut, záleží na vaší fyzičce, na tom jestli jste začátečník, na povrchu, na vašem těle a taky na tom jestli třeba trénujete na nějaký závod. (Marathon, 1/2 Marathon,...)
Plavání - 45-75 minut. Opět záleží na vaší fyzičce.
Posilování - 1 - 1,5 hodiny.
Cardio - 25 - 40 minut max.

Doufám, že se vám článek líbil, pokud vám něco chybělo určitě napište do komentářů, chci mít články co nejkvalitnější a nejsrozumitelnější. :) Otázky můžete psát na: www.ask.fm/jennaproana nebo na e-mail: iwillbehealthy@seznam.cz
O svém konkrétním rozvrhu budu mluvit příště.

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Elza♥ Elza♥ | 28. března 2015 v 11:43 | Reagovat

Krásně napsané! Moc jsi mi pomohla, už vím jak mám co dělat!:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama