Duben 2015

Jak zhubnout ?

4. dubna 2015 v 12:35 | *Jenny |  Tips
Vítám všechny u dalšího článku ! *Aye ! *
I když si 90 % z vás psalo, že by nyní nejradši četli o běhání, bohužel venku bylo hnusně a já běhat ven nešla. Tím pádem nebyly fotky, které jsem ke článku chtěla přidat. Snad to chápete, když článek má být o tom, jak běhám, tak chci, aby byl co nejkvalitnější, kort když byl takový zájem ! :3
Proto jsem se rozhodla napsat všeobecný článek o hubnutí.

Nejdříve něco na začátek.
Každá začínáte někde jinde, s jiným metabolismem, procenty tuku, silou, vůlí.. Proto se s nikým NESROVNÁVEJTE ! Akorát to bude demotivující. A za další, nehubněte pokud máte BMI pod 20 -_-
To nejdůležitější na vaší cestě bude vůle a motivace. Záleží JEN na vás, co dokážete. Kamarádka za vás nezhubne, je to vaše tělo, vaše rozhodnutí. Musíte sami chtít a nikdo vás k tomu nemůže nutit.


Zdravá strava, aneb váš největší přítel.
Strava dělá opravdu 70 v% vašeho úspěchu, já vím, všechny jsme to četli už milionkrát. Ale když je to tak a vy se pořád cpete tučnými, chemicky upravenými blafy, tak co jiného vám mám na začátek říct ?
Jak tedy správně jíst ? Pravidelnost ! 4-6 denně. Největší ideál je po 2-3 hodinách a po 20 hod. už nejíst.

Jak by měla vypadat snídaně ? nejlepší je sladká, zažene to vaše další chutě na sladké. Navíc během dne snídani VŽDY celou spálíte ;)
A co dopolední svačina ? Nejlepší je asi ovoce, jogurt, DOMÁCÍ mysli tyčinka, smoothie,DOMÁCÍ ZDRAVÝ koláč... (Na obojí se tu někdy časem objeví recept)
Oběd ? Tak to je na vás, ale vyhýbejte se fastfoodům, smaženým věcem, tatarkám, kečupům, houskovým knedlíkům. Já mám moc ráda rýži s kuřecím masem, nebo rybou, celozrnné těstoviny, domácí polévky, kuřecí sáláty.

Mám hrozný hlad, aneb odpolední svačina ? Taky máte odpoledne mnohem větší hlad ? *hihi* Já kupuji takové tmavé bio toustíky, jsou skvělé se salátem, domácí pomazánkou, s rajčaty, nebo zeleninový salátek, fitness tyčinka (Questbar, Deluxe,... )
A večeře ? Ta by měla být lehká, i když občas budete mít ještě hlad, takže doporučuji si dát klidně víc, ale opravdu zdravá a lehké jídla. Já mám ráda salát s kuřecím masem, výjimečně míchaná vajíčka, nebo jen nakrajenou zeleninku.

Kolik kcal bych měla přijímat ? To je opravdu individuální, ale pokud hubnete mělo by to být trochu míň. Já osobně, pokud hubnu přijímám okolo 1700 kcal a normálně okolo 2000 kcal. :)
Nezapomínejte pít ! 1,5 - 2 litry vody denně s cvičením o litr víc.

Doporučené potraviny ?
- borůvky
- mandle
- chia semínka
- okurky (zasytí a jsou málo kalorické)
- citrusy
- špaldová mouka (mnohem zdravější než ta obyčejná)

Co cvičit ?
Teď všechny čekáte to samé - kardio.... Ano aerobní aktivity (běh, tancování, bruslení, plavání,...) jsou důležité a je třeba je do cvičení zařadit, ale měli byste se také pořádně zničit v posilovně. Rozhodně nebude mít bucghty a nebudete jak Arnold, ale pořádným zvedáním spálíte mnohem více kcal, navíc vaše postava bude zpevněná ;)
Cvičit byste měli 3-5x týdně.
Plán na 5x ( na 4x vyřaďte libovolné AA a na tři AA+trénink):
Po: aerobní aktivita 30-40 minut
Út: trénink v posilovně
St: volno (protahování)
Čt: aerobní aktivita
Pá: aerobní aktivita
So: volno
Ne: trénink
HLAVNĚ TO NEVZDÁVAT ! + prosím přideávejte komentáře, pak nevím, jestli mám psát dál..
Dotazy na : ask.fm/jennaproana / iwillbehealthy@seznam.cz